Revontulentie 8 D, 02100, Espoo
045 135 6178
info@pilatestapiola.fi
Seuraa meitä:
Yksilöllistä harjoittelua

Tuntikuvaukset

Reformer-laitepilates

Tunnilla haastetaan monipuolisesti koko kehoa Reformer-laitetta hyödyntäen. Harjoitteet vahvistavat erityisesti jalkoja ja käsiä ja tasapainottavat selän toimintaa. Tunnin aikana mobilisoidaan rankaa kaikkiin liikesuuntiin.

Reformer-laitteessa on liikkuva matto ja vastusta säädetään jousilla. Harjoittelu on suositeltavaa aloittaa yksityistunnilla tai peruskurssilla, jotta opit harjoittelun perusperiaatteet ja käyttämään laitetta turvallisesti. Osallistujamäärä Reformer-tunnilla on maksimissaan seitsemän.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Voima & Kunto Reformer

Tunti kehittää kehonhallintaa, lihasvoimaa ja -kestävyyttä sekä haastaa aerobista kuntoa. Tunnilla käytetään pääasiassa Reformer-laitetta ja osittain myös muita pilateslaitteita. Tunti sopii pilateksen perusteet hyvin hallitsevalle, joka toivoo raskaampaa harjoittelua. Tunti saattaa sisältää myös hyppyjä pilateslaitteella.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Mattopilates

Tunti haastaa monipuolisesti kehoa: voimaa, hallintaa sekä liikkuvuutta. Tunnilla käytetään liikkeiden kohdentamisen apuna pienvälineitä, muun muassa palloa, kuminauhaa, pilatesrullaa ja pilatesrengasta. Liikkeet suoritetaan vaihtelevasti makuulla, polviseisonnassa, nelinkontin, istuen tai seisten.

Harjoittelu on suositeltavaa aloittaa yksityistunnilla tai peruskurssilla, jotta opit harjoittelun perusperiaatteet. Saat samalla ohjeistusta mihin asioihin sinun tulisi erityisesti kiinnittää huomiota harjoitellessa. Isommassa ryhmässä harjoittelu vaatii enemmän itsenäistä kykyä muuttaa kehon opittuja tapoja.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaatio on kehonhallinta- ja terapiamenetelmä, jolla tasapainotetaan kehon kierteisten ja suorien lihasketjujen toimintaa. Tunnilla harjoitellaan muun muassa pitkää spiraalikuminauhaa sekä keppejä apuna käyttäen. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat parantaa niskan ja selän toimintaa ja oppia kävelemään, niin että ranka pysyy kunnossa. Menetelmä on alkujaan kehitetty välilevyjen ja skolioosin kuntouttamiseksi.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Circuit-pienryhmä

Tunnilla harjoitellaan yksilöllisesti oman ohjelman mukaisesti. Osallistujamäärä on maksimissaan neljä. Tunnille osallistuminen edellyttää yksityistuntia, jolla fysioterapeutti kartoittaa tilanteesi ja tekee sinulle oman ohjelman. Circuit-pienryhmä on hyvä siirtymä yksityistunnilta kohti ryhmätunteja.

Tunnilla käytetään eri terapeuttisen harjoittelun menetelmiä kunkin tarpeiden mukaisesti. Arvioimme säännöllisesti edistymistäsi ja muokkaamme yhdessä tavoitteita tarpeen mukaan.

Yleensä ryhmäläiset varaavat vakiovarauksen 1–3 kertaa viikossa, jotta harjoittelu on jatkuvaa ja tavoitteisiin päästäisiin.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä tai varauskalenterissa.

Äitiystunnit

Kaikki äitiystunnit ovat sekä raskaanaoleville että synnyttäneille sopivia. Kaikille tunneille voi ottaa vauvan tarvittaessa mukaan. Myös Äiti & Vauva -tunnilla painopiste on äidin kehoa palauttavassa harjoittelussa ja liikkeet tehdään pääasiassa ilman vauvaa.

Raskaanaollessa saat äitiystunneilla tukea hyvän ryhdin ja voimien säilyttämiseksi, jotta jaksaisit kantaa kasvavan vatsasi raskauden aikana sekä myöhemmin kantaa vauvaasi. Harjoittelu lisää myös kehotietoisuutta ja valmistelee synnytykseen.

Synnyttäneelle äitiystunnit tukevat hyvinvointia ja edistävät palautumista synnytyksestä. Kurssilla harjoitellaan muun muassa lantionpohjaa ja syviä tukilihaksia, jotta mahdollinen vatsalihasten erkauma jäntevöityisi ja keskivartalon hallinta parantuisi. Pidempään harjoiteltuasi tai tilanteen niin salliessa, teemme myös haastavampia voimaharjoitteita. Tavoitteena on tukea jaksamista vauva-arjessa. Tunneilla on mahdollisuus vatsalihasten erkauman arviointiin.

Äiti & Vauva Circuit on yksilöllistä fysioterapeuttista harjoittelua maks 4 hengen pienryhmässä. Jokainen harjoittelee yksilöllisesti oman tilanteen ja tavoitteiden mukaisesti. Käytämme harjoittelussa mm. eri terapeuttisia harjoitteita, spiraalistabilaatiota ja pilatesharjoitteita. Käytössämme on myös pilateslaitteet, jotka helpottavat tukilihasten ja kehonlinjan löytymistä. Tuntia vetää kokenut pilatesohjaaja ja äitiysfysioterapeutti. Suosittelemme yksilökäyntiä ennen tunnille osallistumista. Voit käydä korvaamassa tunteja ilman vauvaa tavallisilla Circuit tunneilla, joita löytyy kalenterista runsaasti.

Äitiys laitepilates

Äitiys laitepilates -tunnilla tehdään monipuolisia pilatesliikkeitä hyödyntäen pilateslaitteita sekä pienvälineitä. Pilateslaite edesauttaa tukilihasten ja kehonlinjauksen löytymisessä. Pääpaino on tasapainottavassa ja lempeästi palauttavassa harjoittelussa, mutta laiteharjoittelulla saadaan tarvittaessa tehtyä myös tehokkaampaa voimaharjoittelua.
Äitiys laitepilates -tunnilla kaikki tekevät samoja harjoitteita, mutta variaatioita annetaan tarvittaessa, jotta harjoittelu on turvallista. Tunnille otetaan maksimissaan 7 osallistujaa.

Äitiys mattopilates

Tunnilla tehdään monipuolisia mattopilates liikkeitä hyödyntäen apuna eri pienvälineitä. Kaikki tekevät samoja liikkeitä, mutta variaatioita annetaan tarvittaessa, jotta harjoittelu on turvallista. Tunnille otetaan maksimissaan 10 osallistujaa. Tunteja vetää kokenut äitiyspilatekseen perehtynyt ohjaaja.

Äitiyspalveluista löydät myös muita synnyttäneille sopivia tunteja.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä tai varauskalenterissa.

Faskiaharjoittelu

Tunti koostuu myofaskiaalisesta liikkuvuusharjoittelusta, toiminnallisista ja aktiivisista venytyksistä, kehonhallintaharjoitteista sekä faskia-käsittelystä pallolla. Harjoittelussa kiinnitetään huomiota myös kehon syvän tuen aktivoimiseen, niin että keho olisi kannateltu ja pidentynyt harjoitteita tehdessä. Hengitys auttaa liikkeiden tekemisessä ja kehon rentouttamisessa.

Harjoittelu sopii kaikille, jotka haluavat parantaa koko kehon toimintakykyä ja hyvinvointia. Tunti päättyy loppurentoutukseen

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Barre

Tehokas treeni kokovartalolle balettitankoa (barre) apuna käyttäen. Barre on hauskaa ja kaunista balettiliikkeistä rakennettua kehonhallinnantreeniä. Harjoitteet kohdistuvat erityisesti pakaroille, keskivartalolle sekä alaraajoille. Musiikki ja tanssilliset liikkeet antavat oman säväyksen ja tunteen liikkeille.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Rentouttava kehonhuolto

Tämä tunti on sinulle, joka haluat rentouttavan hengähdyshetken arjen kiireistä. Tunnilla avaamme kehoa lempeästi edistäen sidekudosten aineenvaihduntaa. Liikkeet ja venytykset tehdään rauhallisesti hengitystä apuna käyttäen ja hermosto pääsee rentoutumaan. Kireyksien purkaminen niin kehon, kuin mielenkin tasolla tuo sinulle lisää liikkuvuutta ja kokonaisvaltaista rentouden tunnetta. Näin myös hengityksen on mahdollista virrata vapaammin ja ajatuskin voi kulkea kirkkaammin.
Rentoutuminen mm. auttaa stressinhallinnassa, vapauttaa energiaa ja nopeuttaa fyysistä palautumista. Kortisolin, eli stressihormonin eritys vähenee ja  oksitosiinin, eli mielihyvähormonin eritys lisääntyy. Rentoutuminen lisää myös vastustuskykyä ja parantaa unen laatua.

Tunnilla opit myös itsehoitomenetelmiä oman arkesi ja hyvinvointisi tueksi. Tämä tunti soveltuu kaikille (ei yli 12 vk raskaana oleville) ja toimii hyvänä tukena myös muissa liikunnallisissa harrastuksissa. Mukaan on hyvä ottaa jotain lämmintä vaatetta.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

FitPilates

A dynamic and a circuit style class, where you gonna experience all the Pilates equipment (Cadilac, Barrel, Chair, and Reformer). Exercises focus on improving your muscle strength and flexibility. Each exercise lasts for up to 2 minutes, in which you choose your rhythm.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Tilaus- ja yritysryhmät

Räätälöimme tarpeisiinne sopivan tuntikokonaisuuden joko studiolle tai teidän tiloihinne.

Haluatko työntekijöillesi liikuntaa vastapainoksi työarjelle tai täsmäharjoittelua, jolla pystymme huomioimaan kunkin yksilölliset tarpeet entistä paremmin ja tukea työssäjaksamista? Harjoittelu voidaan suunnitella myös virkistyspäivän ohjelmaksi sisällä tai ulkona toteutettavaksi.

Haluatko kokeilla kaveriporukalla jotain uutta tai pitää liikunnallisen polttarisession ystävällesi? Ota yhteyttä, niin suunnitellaan teille sopiva kokonaisuus.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178.

Yksityistunti

Yksityistunnilla saat ohjaajan täyden huomioin ja edistyminenkin on nopeampaa. Monet harjoittelevatkin jaksoittain tai säännöllisesti myös yksityistunneilla.

Yksityistunti on hyvä tapa aloittaa harjoittelu. Käyt yhdessä ohjaajan (fysioterapeutti) kanssa läpi tilanteesi ja tavoitteesi, tutustut harjoittelun perusperiaatteisiin ja pääset harjoittelemaan heti monipuolisesti. Fysioterapeutti voi tarvittaessa tutkia tilannettasi tarkemmin.

Circuit-pienryhmätunnille osallistuminen edellyttää yksityistuntia. Muille tunneille suosittelemme sitä.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä.

© 2019. PilatesTapiola. Kaikki oikeudet pidätetään.