Revontulentie 8 D, 02100, Espoo
045 135 6178
info@pilatestapiola.fi
Seuraa meitä:
Yksilöllistä harjoittelua

Tuntikuvaukset

Reformer-laitepilates

Tunnilla haastetaan monipuolisesti koko kehoa Reformer-laitetta hyödyntäen. Harjoitteet vahvistavat erityisesti jalkoja ja käsiä ja tasapainottavat selän toimintaa. Tunnin aikana mobilisoidaan rankaa kaikkiin liikesuuntiin.

Reformer-laitteessa on liikkuva matto ja vastusta säädetään jousilla. Harjoittelu on suositeltavaa aloittaa yksityistunnilla tai peruskurssilla, jotta opit harjoittelun perusperiaatteet ja käyttämään laitetta turvallisesti. Osallistujamäärä Reformer-tunnilla on maksimissaan seitsemän.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Voima & Kunto Reformer

Tunti kehittää kehonhallintaa, lihasvoimaa ja -kestävyyttä sekä haastaa aerobista kuntoa. Tunnilla käytetään pääasiassa Reformer-laitetta ja osittain myös muita pilateslaitteita. Tunti sopii pilateksen perusteet hyvin hallitsevalle, joka toivoo raskaampaa harjoittelua. Tunti saattaa sisältää myös hyppyjä pilateslaitteella.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Mattopilates

Tunti haastaa monipuolisesti kehoa: voimaa, hallintaa sekä liikkuvuutta. Tunnilla käytetään liikkeiden kohdentamisen apuna pienvälineitä, muun muassa palloa, kuminauhaa, pilatesrullaa ja pilatesrengasta. Liikkeet suoritetaan vaihtelevasti makuulla, polviseisonnassa, nelinkontin, istuen tai seisten.

Harjoittelu on suositeltavaa aloittaa yksityistunnilla tai peruskurssilla, jotta opit harjoittelun perusperiaatteet. Saat samalla ohjeistusta mihin asioihin sinun tulisi erityisesti kiinnittää huomiota harjoitellessa. Isommassa ryhmässä harjoittelu vaatii enemmän itsenäistä kykyä muuttaa kehon opittuja tapoja.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaatio on kehonhallinta- ja terapiamenetelmä, jolla tasapainotetaan kehon kierteisten ja suorien lihasketjujen toimintaa. Tunnilla harjoitellaan muun muassa pitkää spiraalikuminauhaa sekä keppejä apuna käyttäen. Tunti sopii kaikille, jotka haluavat parantaa niskan ja selän toimintaa ja oppia kävelemään, niin että ranka pysyy kunnossa. Menetelmä on alkujaan kehitetty välilevyjen ja skolioosin kuntouttamiseksi.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Circuit-pienryhmä

Tunnilla harjoitellaan yksilöllisesti oman ohjelman mukaisesti. Osallistujamäärä on maksimissaan neljä. Tunnille osallistuminen edellyttää yksityistuntia, jolla fysioterapeutti kartoittaa tilanteesi ja tekee sinulle oman ohjelman. Circuit-pienryhmä on hyvä siirtymä yksityistunnilta kohti ryhmätunteja.

Tunnilla käytetään eri terapeuttisen harjoittelun menetelmiä kunkin tarpeiden mukaisesti. Arvioimme säännöllisesti edistymistäsi ja muokkaamme yhdessä tavoitteita tarpeen mukaan.

Yleensä ryhmäläiset varaavat vakiovarauksen 1–3 kertaa viikossa, jotta harjoittelu on jatkuvaa ja tavoitteisiin päästäisiin.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä tai varauskalenterissa.

Tilaus- ja yritysryhmät

Räätälöimme tarpeisiinne sopivan tuntikokonaisuuden joko studiolle tai teidän tiloihinne.

Haluatko työntekijöillesi liikuntaa vastapainoksi työarjelle tai täsmäharjoittelua, jolla pystymme huomioimaan kunkin yksilölliset tarpeet entistä paremmin ja tukea työssäjaksamista? Harjoittelu voidaan suunnitella myös virkistyspäivän ohjelmaksi sisällä tai ulkona toteutettavaksi.

Haluatko kokeilla kaveriporukalla jotain uutta tai pitää liikunnallisen polttarisession ystävällesi? Ota yhteyttä, niin suunnitellaan teille sopiva kokonaisuus.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178.

Yksityistunti

Yksityistunnilla saat ohjaajan täyden huomioin ja edistyminenkin on nopeampaa. Monet harjoittelevatkin jaksoittain tai säännöllisesti myös yksityistunneilla.

Yksityistunti on hyvä tapa aloittaa harjoittelu. Käyt yhdessä ohjaajan (fysioterapeutti) kanssa läpi tilanteesi ja tavoitteesi, tutustut harjoittelun perusperiaatteisiin ja pääset harjoittelemaan heti monipuolisesti. Fysioterapeutti voi tarvittaessa tutkia tilannettasi tarkemmin.

Circuit-pienryhmätunnille osallistuminen edellyttää yksityistuntia. Muille tunneille suosittelemme sitä.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä.

Äiti ja Vauva -tunti

Äiti ja Vauva -tunti on äidin hyvinvointia ja synnytyksestä palautumista edistävä tunti. Tunnilla harjoitellaan muun muassa lantionpohjaa ja syviä tukilihaksia, jotta mahdollinen vatsalihasten erkauma jäntevöityisi ja keskivartalon hallinta parantuisi. Tavoitteena on tukea äidin jaksamista vauva-arjessa. Äitiyspalveluista löydät myös muita synnyttäneille sopivia tunteja.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä tai varauskalenterissa.

Faskiaharjoittelu

Tunti koostuu myofaskiaalisesta liikkuvuusharjoittelusta, toiminnallisista ja aktiivisista venytyksistä, kehonhallintaharjoitteista sekä faskia-käsittelystä pallolla. Harjoittelussa kiinnitetään huomiota myös kehon syvän tuen aktivoimiseen, niin että keho olisi kannateltu ja pidentynyt harjoitteita tehdessä. Hengitys auttaa liikkeiden tekemisessä ja kehon rentouttamisessa.

Harjoittelu sopii kaikille, jotka haluavat parantaa koko kehon toimintakykyä ja hyvinvointia. Tunti päättyy loppurentoutukseen

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

Barre ja aikuisbaletti

Tehokas treeni kokovartalolle balettitankoa (barre) apuna käyttäen. Barre on hauskaa ja kaunista balettiliikkeistä rakennettua kehonhallinnantreeniä. Harjoitteet kohdistuvat erityisesti pakaroille, keskivartalolle sekä alaraajoille. Musiikki ja tanssilliset liikkeet antavat oman säväyksen ja tunteen liikkeille. Aikuisbalettitunti on barrea tanssillisempi.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

GYROKINESIS®-metodi

Tunnilla liikutaan kiertävin ja soljuvin liikkein, seuraten niitä vastaavia hengitystapoja. Liikkeet vahvistavat tukilihaksia, palauttavat notkeutta lihaksissa ja nivelissä selkärangan ympärillä, ylävartalossa sekä lonkissa. Harjoitteita tehdään istuen, seisten sekä lattialla.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

FitPilates

A dynamic and a circuit style class, where you gonna experience all the Pilates equipment (Cadilac, Barrel, Chair, and Reformer). Exercises focus on improving your muscle strength and flexibility. Each exercise lasts for up to 2 minutes, in which you choose your rhythm.

Voit ilmoittautua mukaan varauskalenterista, sähköpostilla info@pilatestapiola.fi tai soittamalla 045 135 6178. Kurssin voit maksaa paikan päällä, varauskalenterissa tai liikuntaseteleillä (ePassi, Edenred, Smartum, Eazybreak).

© 2019. PilatesTapiola. Kaikki oikeudet pidätetään.